dijous, 27 de novembre del 2014

LA PLANA VALLESANA X. LA MATAGALLS - GRANOLLERS

Els vallesans sempre mirem cap a dos massissos Montserrat a ponent i el Montseny al nord. De fet, molts de nosaltres a la primavera i a l'estiu dirigim les nostres passes cap a Montserrat i a la tardor i a l'hivern anem cap al Montseny.

En aquest sentit, des de fa uns anys sovintegen les marxes que uneixen les nostres viles amb el Monestir de Montserrat i les que baixen del Matagalls cap a casa nostra.
Així l'Agrupació Excursionista de Granollers fa vint-i-cinc anys que organitza la Matagalls -Granollers.

Tradicionalment aquesta marxa començava a Coll de Bordoriol al terme municipal de  Viladrau i desprès de coronar el Matagalls baixava cap a la capital vallesana. Així ho vaig fer a l'edició del 2012 i suposo que també a l'edició de 1995, però fa tant temps que ja no ho recordo.
Aquest any repetiré per tercera vegada, això sí, enguany sortirem de Sant Bernat de Montseny i tot pinta que amb força pluja.

Si alguna vegada us engresqueu a fer aquest itinerari pel vostre compte, a continuació us cito alguns llocs de pas, que amb l'ajuda del mapa Alpina us ajudaran a trobar el recorregut correcte.
Les pujades al Matagalls per Sant Marçal, Sant Bernat i Bordoriol estan molt ben senyalitzades, de fet l'itinerari que us vaig presentar la setmana passada "Fontejant de Viladrau a Coll de Bordoriol" enllaça amb el SL-C82 que té una distància de 5,5 quilòmetres, un desnivell positiu de 610 metres i que per un camí molt ben senyalitzat  puja fins el cim del Matagalls.

A partir d'aquí comença la baixada cap a Coll Formic, curta però intensa. Tot seguit entrem al Pla de la Calma, passant pel Pla de l'Ase Mort, el pla del Bassau i el Cafè, per uns metres més endavant tombar a la dreta cap al Bellit. En aquest tram anem alternant pujades i baixades per pista.

Des d'aquí anem cap al Parany on comença un llarg tram de corriol fins Roca Centella. Sens dubte un tros força dur. A partir de Roca Centella, si que ja comença la segona baixada forta del dia, que ens portarà fins a Cànoves, primer  combinat pista i corriol fins El Descàrrec i desprès una pista rapidíssima pel pla de la Servera.

Passat Cànoves ja tenim la percepció que hem entrat a la plana vallesana, doncs el paisatge ja és molt obert i els camins amples amb una suau baixada.
Arribats a Milpins, gairebè podem donar per acabat el tram rural de l'itinerari i fins a Granollers el nostre recorregut entra en un àmbit urbà.

Sens dubte una marxa molt recomanable, on es cuida molt el participant. Per cert, si us agraden les curses de muntanya, aquesta és una prova molt apte per provar-vos a la distància de marató, doncs la travessa té una distància de 40 quilòmetres. En aquest sentit, amb una mica de preparació arribareu a dinar a casa i si esteu fortets arribareu per fer el vermut.

Per acabar, indicar-vos que fins el 18 de desembre, al local de l'AEG al carrer Corró de Granollers, podeu visitar l'exposició dels 25 anys de la Matagalls- Granollers, els dimecres i dijous de 8 a 10 del vespre.

Properament, entrarem a la plana vallesana pels Cingles de Bertí.