dimarts, 6 d’abril del 2021

PARAULES D'ARCADI


Avui ha marxat un referent de l'activisme social, del pacifisme, de l'anticapitalisme i l'antimilitarisme. La última lliçó de l'Arcadi Oliveres, economista, mestre i revolucionari, es podria titular Dir-ho en vida, així es titula l'article/entrevista que la Gemma Ventura va publicar al Catorze fa unes setmanes.

L'Arcadi Oliveres sabia que li quedàven molt poques setmanes de vida però es preparava per la mort, des de la pau, la joia i l'amor i demanava que quan estem vius és el moment de dir-nos que ens apreciem, de recordar bons moments, de xerrar, de fer-nos companyia, d'estimar-nos... i feia aquesta reflexió

"Estic passant els dies més feliços de la meva vida per tot l'amor que rebo i em meravella està llegint les mostres d'amor abans de ser enterrat".

Al seu últim llibre "Paraules d'Arcadi. Que hem après del món i com podem actuar" editat per Angle Editorial el febrer del 2021, l'Arcadi Oliveres fa una revisió actualitzada dels conceptes que han guiat el seu posicionament: democràcia, refugiats i migracions, capitalisme, canvi climàtic, cultura de la pau, educació... i sens dubte és una bona lectura per regalar o llegir aquest proper Sant Jordi a tots aquells que encara no s'han acostat al seu pensament.

Per acabar aquesta entrada, em quedo amb les paraules de la Gemma Ventura, quan va finalitzar l'entrevista

" I és ben curiós: me'n vaig de casa seva tenint la sensació que he estat davant d'algú que no es prepara per morir, sinó per anar a dormir.

Trobareu l'article sencer a: Dir-ho en vida

Properament, 21 recomanacions per Sant Jordi.