diumenge, 24 de març del 2013

CAMINS DE VALLROMANES V-2. ELS DOMINIS DEL CASTELL DE SANT MIQUEL

Cirerer florit

La setmana passada vam parlar del Castell de Sant Miquel i avui tocava explicar com arribar-hi.
De fet, el juny de 2009 ja vam fer una entrada sota el nom "Els Dominis del Castell de Sant Miquel" que sortint des del Coll de Can Corbera, passant per diferents fonts martorellenques, culminava dalt del turó on està ubicat aquest castell roquer.

Per tant, avui simplement us presentem una variant per poder sortir caminant des de Vallromanes sense necessitat d'agafar el cotxe i si sou bons caminadors, la combinació dels dos itineraris us permetrà allargar força l'excursió.

La variant d'avui té una llargada una mica inferior a 8 quilòmetres i un desnivell positiu d'uns 270 metres. Pot fer-se qualsevol época de l'any, això sí evitant les hores més caluroses de l'estiu. Tanmateix, recomanem fer-la aquesta Setmana Santa per poder gaudir de l'espectacle dels cirerers florits de Can Barbeta.

L’ITINERARI.
0,000 Qm. 0,000Qm. Sortim de la Plaça de l’esglèsia , tot baixant per la riera.
0,550Qm.  0,550Qm.  A l’alçada del Restaurant La Noguera creuem la carretera d’accés a Vallromanes i continuem pel vial cimentat que hi ha a l’altra banda.
0,100Qm.  0,650Qm. Pel pas de vianants creuem la carretera  BP-5002 (Granollers – El Masnou) i seguim per l’avinguda de Can Corbera.
0,100Qm.  0,750Qm . Girem a l’esquerra per un camí de terra, deixant a banda i banda el camp de golf. Tot seguit, continuem amunt, obviant el carrer que ens arriba per la dreta.
0,550Qm. 1,300Qm. L’avinguda de Can Corbera es converteix en una pista asfaltada que nosaltres seguim.
1,250Qm. 2,550Qm. En un revolt força pronunciat, abandonem l’avinguda de Can Corbera i nosaltres continuem recte per un camí que en un principi planeja.
0,250Qm. 2,800Qm. Deixem a la dreta unes instal.lacions de telecomunicacions. Nosaltres creuem una tanca que impedeix el pas a vehicles motoritzats. Ara el camí puja bruscament.
0,170Qm. 2,970Qm. Obvíem un corriol que trobem a l’esquerra. Continuem amunt. En aquest tram a la dreta podem gaudir de magnifiques vistes de tota la plana vallesana.
0,250Qm.  3,120Qm. En un revolt, trobem a l’esquerra el corriol d’accés al castell. Nosaltres el seguim. Malgrat que en algun punt haurem de posar les mans, no té cap tipus de dificultat técnica.
0,700Qm.  3,820Qm. Castell de Sant Miquel. (Trobareu una breu explicació d’aquest castell, a l’entrada “El Castell de Sant Miquel” publicada el 17 de març de 2013.)  Iniciem el descens pel corriol que trobem al costat de la Torre de l’Homenatge i que davalla cap al Coll de Can Corbera. ¡¡¡COMPTE!!! Aquest primer tram és el més técnic i cal anar poc a poc per no caure.
0,030Qm.  3,850Qm. Runes de la capella de Sant Miquel. Fora de les muralles del castell,  hi havia un edifici del qual actualment només en queda un mur, que segons es creu era la capella del Castell, dedicada a Sant Miquel i documentada l’any 1122.

Entre el 1606 i el 1636 se’n feren reformes que no foren suficients, Tanmateix,  el 1650 es construí una capella nova. Al 1838, en plena guerra carlina, es profanà i es destruí. Des de llavors la imatge i la festa de sant Miquel Arcàngel es celebra a la parròquia de Vallromanes.
 Continuem pel corriol que ara ja és molt més senzill de transitar-hi.
0,200Qm.  4,050Qm. Arribem a un planell. Nosaltres seguim per la pista que ens queda a la dreta. Cap al final d’aquest tram, a banda dreta podrem veure els cirerers de Can Barbeta, sens dubte una postal tenir la oportunitat de veure’ls florits al començament de la primavera.
1,000Qm.  5,050Qm. Coll de Can Corbera. Girem a l’esquerra per una pista.
0,260Qm.  5,310Qm. Revolt. A l’anada hem seguit recte pel camí que marxa davant nostre. Per tornar a Vallromanes només ens queda desfer el camí que hem fet de pujada i per tant ara només ens queda anar baixant tot veient el poble a sota.
2,550Qm.  7,860Qm. Plaça de l’esglèsia. Inici i final de la sortida d’avui.
La imatge ha estat extreta del blog "Amics Arbres" www.amicsarbres.blogspot.com
D'aquí uns dies, anirem de Sant Celoni al poble de Montseny.